Red Bull Illume Image Quest 2023: Συγκλονιστική η φωτογραφία της πρώτης γυναίκας που κέρδισε τον διαγωνισμό!

Red Bull Illume Image Quest 2023: Συγκλονιστική η φωτογραφία της πρώτης γυναίκας  που κέρδισε τον διαγωνισμό!

Το Red Bull Illume Image Quest 2023, ο σημαντικότερος διαγωνισμός φωτογραφίας αθλημάτων δράσης στον κόσμο, γιόρτασε το 17ο έτος του, ανακοινώνοντας τους φετινούς νικητές.

Η Αυστραλή φωτογράφος Krystle Wright κέρδισε το μεγάλο βραβείο με την εξαιρετική φωτογραφία της αναρριχήτριας Angela VanWiemeersch να ανεβαίνει έναν γκρεμό στο Long Canyon, στην Utah. Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη φορά στην ιστορία του διαγωνισμού που μια γυναίκα κερδίζει την κορυφαία θέση. Η φωτογραφία της Wright κέρδισε στην κατηγορία Καινοτομίας πριν κατακτήσει το κορυφαίο βραβείο. Η νικηφόρα εικόνα δείχνει την VanWiemeersch να αναρριχάται στο μονοπάτι “Seventh Serpent” στο Long Canyon. Η Wright δήλωσε ότι η ιδέα να φωτίσει μια ρωγμή από μέσα σε μια εμβληματική παραδοσιακή αναρρίχηση ήταν κάτι που την χτύπησε σαν κεραυνός: “Πόσο φανταστικό ήταν να παρακολουθούμε τη ρωγμή να ζωντανεύει καθώς το σκοτάδι μας περιβάλλει”.

Αποδεικνύεται ότι επιβραδύνοντας τη ζωή και αγκαλιάζοντας την πλήξη ξανά στη ζωή μου, τα όνειρά μου επέστρεψαν και πυροδοτούν νέα έργα πάθους. Μια μέρα καθώς οδηγούσα στον τοπικό βράχο, μια ιδέα με χτύπησε σαν κεραυνός, όπου σκέφτηκα την ιδέα να φωτίσω μια ρωγμή από μέσα σε μια εμβληματική trad ανάβαση. Μετά από όλα, η ρωγμή είναι το χαρακτηριστικό της αναρρίχησης trad και ήθελα να ψάξω για την τέλεια σχισμή. Το Moab UT πάντα με έφερνε πίσω ξανά και ξανά και σε συνεργασία με την Angela Van Wiemeersch, βρήκαμε το “Seventh Serpent” στο Long Canyon. Ως συνήθως, ο χρονισμός μου είναι απαίσιος και ένα κύμα καύσωνα είχε κατέβει, που σήμαινε ότι είχαμε μόνο λίγες πολύτιμες σκιερές ώρες το απόγευμα για να βάλουμε τα φώτα στη ρωγμή. Θα είμαι πάντα νευρικός ναυαγός σε αυτές τις καταστάσεις, αλλά όταν έτρεξα πίσω στο φαράγγι για να στήσω τη θέση μου για να αιχμαλωτίσω, τι εντυπωσιακό συναίσθημα ήταν να παρακολουθώ τη ρωγμή να ζωντανεύει καθώς το σκοτάδι έπεφτε γύρω μας.

Ο διαγωνισμός Red Bull Illume προσελκύει συμμετοχές από επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους από όλο τον κόσμο και περιλαμβάνει δέκα κατηγορίες (εννέα για φωτογραφίες και μία για βίντεο), παρουσιάζοντας φωτογραφίες αθλημάτων δράσης, όπως το σερφ, η αναρρίχηση, το ποδήλατο βουνού, το σκέιτμπορντ και το σκι. Οι 250 κορυφαίες εικόνες από τον φετινό διαγωνισμό παρουσιάζονται σε ένα περιορισμένης έκδοσης φωτογραφικό λεύκωμα, το Red Bull Illume 2023, το οποίο περιορίζεται σε 2,500 αντίτυπα.

Ας δούμε τους νικητές των κατηγοριών του διαγωνισμού.

Νικητής κατηγορίας Instagram

Yhabril
Αφού απολαύσουμε την πρόσφατη χιονόπτωση στο θέρετρο, συνήθως αναζητούμε μέρη έξω για να χτίσουμε kickers και να εκμεταλλευτούμε τις καλύτερες στιγμές για φωτογραφίες. Ο καιρός σήμερα ήταν πολύ κακός και φαινόταν ότι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα, αλλά μετά το μεσημέρι τα σύννεφα άρχισαν να κινούνται και η συνομιλία των φίλων άρχισε να ζεσταίνεται, οπότε αποφασίσαμε να ανεβούμε και να χτίσουμε. Φτάσαμε λίγο αργά και ο ουρανός έκλεισε ξανά οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε τη δουλειά και να την αφήσουμε να γίνει για την επόμενη μέρα, με την προσγείωση ανέγγιχτη. Ήμασταν στο σκοτάδι με όλα σχεδόν τελειωμένα όταν μια βραδινή λάμψη άρχισε να φαίνεται από μακριά. Ο Alejan δούλευε στον έλεγχο ταχύτητας και έκανα δοκιμές με τα φλας. Ήταν ένα στοίχημα για όλα ή τίποτα, για μία προσπάθεια. Ο Alejan είναι ένας αναβάτης με κίνητρα και τα προσόντα, ικανός να πετύχει ένα τεράστιο backflip με την πρώτη προσπάθεια, οπότε το καταφέραμε και το κάναμε, αυτό ήταν το μόνο άλμα εκείνη την ημέρα, την επόμενη στιγμή ο ουρανός ήταν ξανά σκοτεινός. Επιπλέον, τα χρώματα αποτελούν θεμελιώδες μέρος αυτής της φωτογραφίας, όλα ταιριάζουν μεταξύ τους, οι μπλε αποχρώσεις είναι συμπληρωματικές με τις πορτοκαλί και τις κίτρινες και υπάρχουν στιγμές που αυτό το θέμα γίνεται κρίσιμο, γι’ αυτό και αυτή η φωτογραφία τιτλοφορείται Psychology of Color.
Αθλητής: Alejandro Arellano

Νικητής κατηγορίας RAW

Leo Grosgurin
Αυτό ήταν για μένα μία από τις πιο δύσκολες φωτογραφίσεις. Σε μια βδομάδα με ανέμους, πολλά πεύκα στην κοιλάδα έχασαν τα αγκάθια τους. Ψάχναμε λοιπόν για την πιο όμορφη πεύκη γύρω από το Briançon στη Γαλλία και ευτυχώς συναντήσαμε αυτό το υπέροχο δέντρο με φόντο τους καταρράκτες. Όλα ήταν τέλεια. Ήρθαμε το πρωί για να δημιουργήσουμε ένα άλμα, μετά έπρεπε να βρούμε ένα κίτρινο πουλόβερ για τον Άρθουρ που θα ταίριαζε τέλεια με το δέντρο! Κόλλησα ένα φλας σε ένα drone και το έβαλα να πετάξει πάνω από το άλμα και το δέντρο, το drone έπεσε πολλές φορές λόγω του ανέμου και του βάρους του φλας. Το παράθυρο λήψης μας ήταν πολύ σύντομο, ήθελα οπωσδήποτε να έχω τους καταρράκτες στο βάθος, ενώ το δέντρο και ο Άρθουρ φωτίζονται καλά από το φλας. Ένα μόνο τεστ μας επέτρεψε να έχουμε όλες τις συνθήκες τέλειες σε μία τέλεια λήψη.
Αθλητής Arthur Deblonde

Νικητής κατηγορίας Creative

Το L’Usine είναι ένα σπήλαιο που βρίσκεται πάνω από ένα παλιό εργοστάσιο. Μια Κυριακή μετά από μια γεμάτη διασκέδαση βραδιά με τη Virgile Devin και τους φίλους στη Γκρενόμπλ, αποφασίσαμε να πάμε για μια ανάβαση σε αυτό το σημείο. Τότε ήταν που έφτασα να φωτογραφίζω τη Virgile γαντζωμένη στην οροφή του σπηλαίου, το έντονο φως που προερχόταν από το εξωτερικό του σπηλαίου στην αρχική λήψη μου έδωσε την ιδέα ενός μινιμαλιστικού κολάζ υψηλής αντίθεσης. Για να δημιουργήσω αυτήν την εικόνα, αποφάσισα να ωθήσω τα όρια της δημιουργικότητάς μου, συγχωνεύοντας τις δεξιότητές μου στην επεξεργασία φωτογραφίας με τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις. Σχεδίασα τη σκηνή χρησιμοποιώντας ένα ψηφιακά δημιουργημένο μπλοκ πάγου. Επιλέγοντας το μαύρο και το άσπρο μπόρεσα να εκφράσω την αγάπη μου για την απλότητα και την αντίθεση, αναπολώντας παράλληλα το μεγαλείο του βουνού με ένα υπερμεγέθη στοιχείο πάγου. Αυτή η εικόνα είναι το αποτέλεσμα πολλών εμπνεύσεων που διαμόρφωσαν το ταξίδι μου ως φωτογράφος: τα βουνά, η δύναμη των extreme sports, η εξερεύνηση νέων τρόπων δημιουργίας, όλα κοινά με μερικούς καλούς φίλους.
Αθλητής: Virgile Devin

Νικητής κατηγορίας Emerging with Canon

Gonzalo Robert Parraguez
Νομίζω ότι αυτή είναι μια από τις αγαπημένες μου φωτογραφίες καθώς περιελάμβανε λίγο από όλα. Για να φτάσετε στον καταρράκτη έπρεπε να οδηγήσετε δύο ώρες, να περπατήσετε 10 λεπτά και μετά για να τραβήξω αυτή τη φωτογραφία έπρεπε να κάνω ένα ράπελ 15 μέτρων καθώς ο καταρράκτης βρίσκεται σε ένα βαθύ φαράγγι. Με τον Kilian, κάνουμε γυρίσματα και ψάχνουμε μέρη εδώ και δύο χρόνια και το να συνεχίσω να κάνω αυτές τις αποστολές μαζί του είναι ένα από τα αγαπημένα μου πράγματα.
Αθλητής: Kilian Ivelic Astorga

Νικητής κατηγορίας Radiant Photo

JB Liautard
Κάναμε φωτογράφιση για μια εβδομάδα γύρω από το Κούσκο με όλη την ομάδα βίντεο, αλλά όταν έφυγαν, αλλάξαμε την πτήση μου για να έρθω σε αυτό το μέρος, έπρεπε να περιμένω μερικές ακόμη μέρες στο ξενοδοχείο καθώς ο Kilian είχε αγώνα στο τέλος της εβδομάδας. Το λεπτό αφότου διέσχισε τη γραμμή τερματισμού, πήραμε ένα αυτοκίνητο και οδηγήσαμε 12 ώρες σε ορεινούς δρόμους από τις 6 το απόγευμα έως τις 6 το πρωί. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο το πρωί και μετά από έναν γρήγορο υπνάκο, κατευθυνθήκαμε στον ψηλότερο αμμόλοφο του κόσμου. Είχαμε μόνο ένα βράδυ και ένα πρωί εκεί καθώς το αεροπλάνο μας έφευγε από τη Λίμα την επόμενη μέρα. Έπρεπε να έχουμε καλό καιρό και όλες οι συνθήκες να είναι ευνοϊκές. Υπέφερα από τραυματισμό στο γόνατο και έπρεπε να ανέβω τον αμμόλοφο ύψους 500 μέτρων με σχεδόν ένα μόνο πόδι. Πέταξα το drone μου μια φορά εκεί ψηλά και η θέα κόβει την ανάσα. Ο άνεμος μόλις διαμόρφωσε αυτόν τον τεράστιο αμμόλοφο με ένα τέλειο σχέδιο, το ίδιο σχέδιο που μπορούμε να δούμε σε πολύ μικρότερη κλίμακα. Ήταν τόσο τέλειο που έμοιαζε σχεδόν ψεύτικο. Μόλις αποφάσισα ποια γραμμή ήθελα να οδηγήσει ο Kilian, ήρθε η ώρα και ήμασταν αρκετά τυχεροί που έκανε μια στροφή την τέλεια στιγμή για να σηκώσει λίγη άμμο. Ένα πλάνο ήταν όλο αυτό το μέρος του ταξιδιού.
Αθλητής: Kilian Bron

Νικητής κατηγορίας Sölden

Lorenz Holder
Το La Muralla Roja είναι ένα τεράστιο συγκρότημα διαμερισμάτων στην ισπανική πόλη Calp και χτίστηκε από τον Ricardo Bofill το 1969. Αυτό το κτίριο είναι απλώς ένα θαύμα – υπάρχουν παντού σκάλες, μικροί διάδρομοι, πλατφόρμες και τσιμεντένιοι τοίχοι και είναι πολύ εύκολο να χάσεις τον προσανατολισμό σου. Το κτίριο χωρίζεται σε διαφορετικές ζώνες που έχουν όλα διαφορετικά χρώματα σε παστέλ τόνους, αλλά ταιριάζουν όμορφα. Το να περπατάς σε αυτό το αριστούργημα κόβει την ανάσα και νιώθεις αμέσως μεταφερόμενος σε έναν διαφορετικό κόσμο. Για τον Senad και εμένα, αυτή ήταν απλώς μια παιδική χαρά με σχεδόν απεριόριστες θέσεις και ευκαιρίες, όπου μπορούσαμε και οι δύο να ζήσουμε τη δημιουργικότητά μας. Για αυτή τη λήψη, ήθελα να δείξω την ποικιλία των παστέλ χρωμάτων και τις διαφορετικές δομές και να το συνθέσω με ένα κόλπο BMX του Senad με τη σωστή ισορροπία αρχιτεκτονικής και αθλημάτων δράσης. Έπρεπε να περιμένουμε λίγο, μέχρι ο ήλιος να βρεθεί στο σωστό μέρος, για να φωτίσει όλο το σκηνικό αρκετά ισότιμα, έτσι ώστε τα χρώματα του κτιρίου να δείχνουν όλες τις δυνατότητές του χωρίς να υπάρχουν σκιές στην εικόνα. Αθλητής: Senad Grosic

Νικητής κατηγορίας ενέργειας

Ted Grambeau
Μια από τις πιο ακραίες μέρες στο απίστευτα απαιτητικό Shipstern Bluff σε μια απομακρυσμένη ακτή στην Τασμανία της Αυστραλίας. Η ακανόνιστη βαθυμετρία δημιουργεί βήματα στο κύμα που προστίθεται στα απρόβλεπτα και δημιουργεί μια εντυπωσιακή πλατφόρμα στη βάση παθητικών επιβλητικών θαλάσσιων βράχων. Ο τοπικός θρύλος Jimmy McKean πλοηγείται σε μια σειρά από ακανόνιστα βήματα μπροστά σε ένα γιγάντιο κύμα του νότιου ωκεανού. Τα βήματα είναι κάπως απρόβλεπτα και προσθέτουν στην επισφαλή φύση ενός από τα πιο θεαματικά και επικίνδυνα κύματα του κόσμου.
Αθλητής: James ‘Jimmy’ McKean

Nικητής της κατηγορίας COOPH

Ross Taylor
Ήμουν στο Μαρόκο για διακοπές σερφ με φίλους, που ευτυχώς συνέπεσε με το πρώτο πολύ καλό κύμα της σεζόν που χτύπησε την ακτή. Το προηγούμενο βράδυ επικρατούσε πραγματικός θόρυβος αναμονής στην πόλη, με όλους να συζητούν ενθουσιασμένοι εάν το swell επρόκειτο να ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Το επόμενο πρωί, ανυπόμονα ανέβηκα στο πάρκινγκ πριν την ανατολή του ηλίου και, μέσα από το λυκόφως και την ομίχλη, είδα τέλεια ξεφλουδισμένα πρόσωπα να βροντοφωνάζουν στο σημείο. Ένα πλήθος πρόθυμων αμφισβητιών μαζεύτηκε γρήγορα και ετοιμαζόταν να πολεμήσει με αυτό που επρόκειτο να τους ρίξει εκείνη την ημέρα η Μητέρα Ωκεανός. Όταν ολοκληρώθηκε αυτή η ρετρό βόλτα με κάθε είδους σερφ, ήξερα ότι ήταν μια σύνθεση πολύ καλή για να την προσπεράσω. Ελπίζω αυτή η εικόνα να ανανεώσει λίγο την ατμόσφαιρα που όλοι εμείς οι σέρφερ γνωρίζουμε καλά. ο ενθουσιασμός, η προσμονή και η καθαρή ώθηση του να γυρίσεις σε ένα σημείο για να βρεις τα κύματα είναι ακόμα καλύτερα από ό,τι προβλεπόταν και θα είναι μια ξεχωριστή μέρα για όλους τους παρευρισκόμενους.
Αθλητές: Jonathan Sapir & Jorden Brunshteen

Νικητής της κατηγορίας Reels of Instagram

Gabriel Marwein
Εγώ και ο Dolph σχεδιάζαμε να γυρίσουμε για μια ταινία μικρού μήκους. Δεν το είχαμε σχεδιάσει ποτέ αυτό. Ψάχναμε για καλά σημεία για την ταινία μας και ευτυχώς, μόλις το δοκιμάσαμε βγήκε καλά. Αυτή θα μπορούσε πραγματικά να είναι η πρώτη μας εισαγωγή στην ταινία, σκεφτήκαμε. Τότε ρωτάω τον Dolph: «Ας προσπαθήσουμε να του βάλουμε μερικούς ήχους». Σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουμε λίγη μουσική αλλά θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Στην πραγματικότητα δεν είχα άλλη συσκευή εγγραφής εκτός από το τηλέφωνό μου. Το έβγαλα και ηχογράφησε τον ήχο βήμα-βήμα και ήμασταν σε καλό δρόμο για αυτό που θέλαμε με την ταινία μας.
Αθλητής: Dolph Graham Kharrinam

Αναζητήστε όλα τα νέα προϊόντα στο κατάστημα
Ρεπέλλα Φωτογραφικά.

To pttlgr στηρίζεται για την λειτουργία του στους αναγνώστες του!
Μπορείς να βοηθήσεις με μία μικρή δωρεά!
Υποστηρίξτε το pttlgr ακόμα και με μόλις 1€ – χρειάζεται μόνο ένα λεπτό. Εάν μπορείτε, σκεφτείτε να μας υποστηρίξετε με ένα ποσό κάθε μήνα.
Σας ευχαριστούμε.

Στηρίξτε το pttlgr και την προσπάθεια μας για έγκυρη και άμεση ενημέρωση ακολουθώντας μας
σε InstagramYouTube και Facebook!

Ακολουθήστε το pttlgr στα Google News, εδώ!

Κάνε Εγγραφή / Subscribe στο κανάλι μας στο YouTube, αποκλειστικά για φωτογραφία και φωτογραφικό εξοπλισμό!

Πριν φύγετε δείτε

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

author

Η ομάδα του pttlgr αποτελείται από φωτογράφους συντάκτες που αγαπούν την φωτογραφία και την ενημέρωση!

Ποιά είναι η γνώμη σου;

Σας παρακαλούμε να σχολιάζετε με σεβασμό στους συνομιλητές σας και να χρησιμοποιείτε την ελληνική γλώσσα και όχι greeklish (παρά μόνο στην περίπτωση που δεν μπορείτε λόγω ρυθμίσεων του Η/Υ). Επίσης αποφεύγετε να γράφετε τα σχόλια σας με κεφαλαία γράμματα. Όλα τα σχόλια περνάνε από έλεγχο πριν την δημοσίευση τους, οπότε πρέπει να περιμένετε για να εγκριθεί το σχόλιο σας.